Institut za etnologiju i folkloristiku - Zagreb
F O N O T E K A
BROJ VRPCE SNIMILI RKP. ZBIRKA 1909 DAT walkman
3463 Ruža Bonifačić i Damir Kremenić
RED BR. PODATAK O SNIMKU PJEVAČ, KAZIVAČ VRIJEME I MJESTO SN.
TRADICIJSKA VOKALNA GLAZBA OTOKA KRKA*
DOBRINJ, 22.10.2006. MISA NA STAROSLAVENSKOM (određeni dijelovi)
1. Spasistelju, dobri Isuskrste crkveni zbor Dobrinja + narod, pjevanje
2. I s duhom tvojim glagolj. pjevanje
3. Ispovijedam se molitva na hrvatskom
4. Gospodi, pomiluj, crkveni zbor, muškarci, staroslavenski, glagolj.pj.
5. Slava va višnjih Bogu svećenik, pjevanje
odgovaraju naizmjence muškarci i žene
6. Pomolimo se svećenik
Amen m + ž, kanat
7. Čitanje knjige proroka Ivana (nije snimljeno)
PREKID SNIMANJA
Slavit ću te dovijeka, narod, pjevanje uz orgulje
Bože kralju moj.
8. Aleluja narod, pjevanje uz orgulje
9. Gospodin s Vama, svećenik
I s duhom tvojim. m i ž, glagolj. pjevanje
Navještaj svetoga Evanjela po Marku svećenik
Slava tebi, gospodine. m i ž, glagolj. pjevanje
PREKID SNIMANJA
10. Veruju (ne pjevaju, mole po novom)
a nekada se molilo na staroslavenkom
11. Gospodine, usliši nas molitva na hrvatskom
12. ... prijatelj je Isus, pjevanje naroda uz orgulje, 1gl i 2gl
naše boli nosi on...
13. Primio Gospodin žrtvu iz tvojih ruku molitva, narod
14. Gospodin s vama, svećenik, pjevanje
odgovara puk, glagolj. pjevanje
15. Svet, Svet, Svet Gospod Sabaot, m i ž naizmjenično, starosl, glagolj. pjevanje
16. Tajna vjere
Tvoju smrt, Gospodine, navještamo narod, pjevanje
17. Po Kristu, i s Kristom, i u Kristu... svećenik, pjevanje
Amen. m i ž, glagolj. pjevanje
18. Otče naš... m i ž, na starosl, pjevanje
19. Mir Gospodnji bio vazda s vama. svećenik, pjevanje
I s Duhom tvojim. m i ž, glagolj. pjevanje
20. Aganče Boži, vzemljej grehi mira, muškarci, starosl, glagolj. pjevanje
21. Krist jednom stade na žalu... narod, pjevanje uz orgulje, 1gl i 2gl
22. Čuj naj, Majko, nado naša... narod, pjevanje uz orgulje, 2gl
TRAJANJE: OH 56M 57S
________________________________________________________________________________
MILOHNIĆI, 22. 10. 2006.
IVAN MILOHNIĆ KULENČIĆ (Milohnić, 1931); u Rijeci od 47-92, sada se u mirovini vratio u Milohnić; supruga iz Vrbnika; njegovi nisu svirali; svira u tamburicu;
JOSIP MILOHNIĆ, nad. OSIP PAVOV, zovu ga PAVOVAC (1938), oženio se u Bajčić, živi u Nenadić, sope sopele i dvójkinje; radnik, sad je monter; otac mu bio sopac, počeo svirato od 1928 (rođ. 1905);
ANDRE MAGAŠIĆ nad. ANDRE BAŠĆANIN (Poljica, 1942.), živio 35 god. u Rijeci, sad živi u Milohnić, mehaničar, sada umirovljenik;
23. O sopu i pijenju vina; o teškom sopu prije kad se cijelu noć sopilo; danas je lako sopit kada se sop izmjenjuje sa sastavima;
KRATKI PREKID (PROVJERA SNIMANJA)
24. Objašnjavanje KASETE - UPITNIKA, pitanja;
PRESLUŠAVANJE KASETE UPITNIKA I KOMENTARI
1. primjer Cviće mi polje pokrilo u više varijanti
Cviće mi polje sprekriloj (1/1, Punat)
25. Cviće mi polje pokriloj O + I, OK+
26. Dolazi Andre Magašić; O Magašićima, porijeklom iz Baške;
27. O jednom pjevaču kojeg sam snimala 1997.; umro je 2002; nije bio Jure Mršić, nego Josip Milohnić Pavovac;
28. PREDSTAVLJANJE ANDRE MAGAŠIĆA
29. NASTAVAK KOMENTIRANJA KASETE UPITNIKA
Cviće mi polje pokriloj (Punat, 1/1)
30. Cviće mi polje prekriloj (Vrbnik, 2/2)
prepoznaju odmah kanture, o vrbničkom kantu;
31. O razlici upotreba termina kantal i kanteval;
32. Cviće mi polje pokrilo (Vrbnik, 1/3)
33. Pitam Andra Magašića o muzici u njegovoj obitelji.O Ocu sopcu Toiću, najboljem na Krku u svoje vrijeme;
34. Sama mi stazica ostala (Baška, 1/4)
malo po moderno kantaju, po gradski;
35. Ive o poimanju da odslušani kanturi misle za sebe da su dobro otkantali;"
36. Komentari o mojem mogućem nerazumijevanju kanta, jer nisam rođena na Krku;
37. O kantu Marijana Orlića Senkića i Frana žica Protića iz Punta;
38. O kantu Andra; o kantu Iva; što je dobar pjevač; ljepše je čut kantat na tri kvarti nego s celin glason; tko kanta prvi a tko drugi glas:
39. Kulenčić o svomu kantu s drugima; opet o Marijanu i Franji;
40. O dahu u u kantu; o Androvim bajpasima iza kojih lošije kanta;
41. O godinama i kantu;
42. Lusmarine :/ ma moj zeleni, A + I, OK, osim što sam stavila na
2 melostrofe autom. snimanje pa je tiše
A je previsoko dvignul;
43. DALJE PRESLUŠAVANJE I KOMENTIRANJE KASETE UPTINIKA
Sama mi stazica ostala (1/4a, Baška)
44. Andre priča o promociji dviju žena u Malinskoj, nakon koje je on kantal s Kosarom nakon čega su dobili posebne pohvale;
45. Dojdi mi, dragić, moj navečer (1/5, Punat)
46. 2. primjer Kad se je hćerčica u više varijanti
Kada se je hćerčica odi majke dilila (2/1, Punat)
47. Kad se hćerčica od majke dilila (2/2, Vrbnik)
opet prepoznaju kanture; o načinu njihova kanta;
KRATAK PREKID na 1H 57M 3S
nastavak komentiranja primjera;
48. Kada se je hćerčica :/ odi majke dilila (2/3, Punat)
49. Kad se je hćerčica :/ jodi majke dililaj (2/4, Punat)
50. Kad se je hćerčica :/ od majke dililaj (2/5, Dobrinj)
prepoznaju odmah dobrinjce kanture, ali ne i Pavačića;
51. Kad se je kćerčica :/ od majke dilila (Kornić, 2/6)
52. Da biš moja bila :/ 3x A + I, OK, osim što iz manuel prebacujem
na automatski, pa se čuej klik i tiši ton
(na napjev prethodnog snimka, ili Kad se je hćerčica)
komentari o pjesmi
53. O pjesmi U Dobrinju koja sed može na tri načina kantat;
U Dobrinju milo zvoni zvone, ma,... O + I, OK+
kratki razgovor
Nosili ga jod kuće do lože, ma,
nosili ga jod kuće do lonože.
O: "Oni još malo drugačije kantaju. Mi smo ovo zeli od njih, razumite, ovo su baš njihove note, ali..."
3 melostrofa
O: Ovo je starinska dobrinjska, ča su Dobrinci ... (?) kantali."
54. Koja je druga nota?
U Dobrinju minilo zvoni zvone sva 3, proba, nije dobro
opet proba, nije dobro
Ponovo:
U Dobrinju mi milo zvoni zvone ... I + O, OK
Zvoni zvone, mo moga draga nos ... A + I, OK
komentari o načinu pjevanja; ustanovljuju da nema treće note;
55. Kad se je kćerčica /: od majke dilila :/ (Stara Baška, 2/7)
56. Koje područje na Krku dobro kanta, a koje loše;
57. Pitam ih o razlikama, značajkama kanta na Krku; opet govore tko je najbolji u kantu;
58. O pjesmi Vapor ide;
Ljubo moja, daj mi sak u ruke, O + I, OK, A na početku jujuče
4 melostrofe
A jujuče na kraju; komentari o navedenom;
59. Kažu kantad'ur, kantadur'ica, kant'at; sop, sop'it, ne sost, sopac, sop'ele, tandar'ekanje.
60. O sluhu za kanat; sopac ne mora biti kantur; o neinteresu mladih i kako su negda oni kao dičina i mladi kantali.
61 O naslijeđu smisla za kanat, genima u porodici;
62. Onaj koji nije rođen na Krku može naučit kantat jedino ako ima vrstan sluh;
63. O natjecateljskom duhu da bolje kantaju, da znaju više nota;
64. Da biš moja bila A + O i I 2gi gl , OK
3 melostrofe
Ive pripovjeda kako je često na dobrinjskim pirovima naučio pokoju pjesmu, pa bi ju na Šotovento prenio i bila je hit;
65. Što je potrebno da bi čovjek bio dobar kantadur?
66. O muškarcima koji iz sve snage kantaju; o namjernom pjevanju jačim glasom;
67. O ženama koje milo kantaju; primjeri;"
68. O kantu i tandarekanju i sopu - povezanosti, razlike;
69. O kantu u dva i u tri;
70. O čoviku koji loše kanta;
71. O terminima nadugo kantat i rastezati u kantu;
72. Po velu su za njih gradske pjesma, a po malu su domaće; ne znaju ča je vala i mala nota;
73. Nejasno odgovaraju na pitanje što zanči po hrvaski kantat;
74. O obrtanju s jedne note na drugu u tandarekanju, u kantu ne;
75. Nejasno odgovaraju na pitanje što znači dijaleti sopa,dijaleti kanta;
76. O tandarekanju
Tandarekanje polke, obrnu notu O + I, opet klik kod prebacivanja
na automatsko, OK+
77. Tandarekanje tanca O + I, OK+, na automatskom
jedan kucka s nogo, Andre na početku jujuče;
komentari
78. O Mariji i Mirku Hrvatiću (on sope, ona kanta);
79. Nisu čuli da su se mantinjade kantevale;
80. Nisu čuli za Kačićevu pjesmaticu;
81. O ženama, tj. današnjim djevojkama koje sopu; hvale posebno Ivanu Polonijo iz Dobrinja;
82. O sopcu oji sopi u dvi sopele - prednosti i nedostaci;
83. Jeste li čuli za bugarenje? O + I niječu.
84. Krčke pjesme doživljavaju kao vesele;
85. Ne znaju ništa o Vlasima;
86. Koledva nije bilo u Šotoventu, upućuju na Dubašnicu;
87. Maslina je neobrana A 1gl + O i I - 2gl, opet prelazak na
automatsko snimanje, klapska, osrednje
89. Nazivi ljudi po mjestima po otoku.
TRAJANJE: 3H 14M 46S
* Detaljnije usp. Ruža Bonifačić: Tradicijsko pjevanje i kazivanja s otoka Krka: Područja Dobrinjštine i Šotoventa, Zagreb 2007., IEF rkp. 1909.