Institut za etnologiju i folkloristiku - Zagreb
F O N O T E K A
BROJ VRPCE SNIMILI RKP. ZBIRKA 1909 DAT walkman
3456 Ruža Bonifačić i Damir Kremenić
RED BR. PODATAK O SNIMKU PJEVAČ, KAZIVAČ VRIJEME I MJESTO SN.
TRADICIJSKA VOKALNA GLAZBA OTOKA KRKA*
ŠILO (PUNAT), 17.10.2006.
VESNA DUNATO, rođ. KIRINČIĆ, iz Sužana, živi u Šilu
frizerka po zanimanju, sada u mirovini;
MARIJA RADIVOJ, rođ. KIRINČIĆ, zovu je MARIJICA IVIĆA MARINA (Sužan, 1950), živi u Šilu, radila 22 god. na mostu, sada je s kćerkom privatni autoprevoznik;
IVAN KIRINČIĆ nad. IVIĆ MARIN (Tribulje, 1945), mehaničar u mirovini;
DRAžEN DUNATO (Rijeka, 1972), živi u Šilu, brodograđevni tehničar, sopac sopel, VESNIN sin
1. O tarankanju; Ivić ne more tarankat.
Jedan slučaj ljubavi velike, V + M, tarankanje, polusigurno
što se zgodi na sred Amerike nije jasno u početku
tanana..
2. Ponovo
Jedan slučaj ljubavi velike, tarankanje V + M, jače, sigurnije, no u početku
još razgovori, kod tarankanja se pridružuje Ivić, dosta dobro
5 melostrofa
M: "Al to je dvisto kitic". Dalje ne znaju riječi. Marijica ima riječi doma zapisane. PITATI
Dalje o tarananju.
3. Puna je pula I: To ti je Šetalova.
4. Ti za me si bila ka rosa na cviću SVI, pjevanje, OK, u početku D. priča
V - 1. gl, M i I - 2. gl, D - 3. gl
6 melostrofa (9 s ponavljanjem)
5. Jednoga jutra, u ranu zoru SVI, OK, pjevanje, isti raspored glasova
ljepše pjevaju nego u br. 4, 3 melostrofe, dalje se ne mogu sjetiti
M: To je domaća starinska pjesma. (Domaća starinska?) I: Domaća pjevana. D: Ni kanat.
6. Puna je Pula V + I, M po tiho, D potiho pa prestao, osrednje
jer samo su V i I sigurni, kašalj, 4 melostrofe
7. Puna je Pula I polukanta kako Šetalo kanta, V ga tu i tamo prati
8. Oj Punte, Punte moj I polukanta kako Marijan i Franjo (Punat) kantaju
9. Pero orihovo I + V, pokušaj
I dijelom govori riječi
10. Koledve se u njih malo koledvalo.
Bog se rodi Vitlijomi V + M, polukantaju, jer M ne zna baš ni notu, ni tekst
4 melostrofe
razgovor, nastavak:
Gradu tomu ime biše V + M + I
bune se u tekstu
11. Lipa Mare papari plinive, V + I + M, osrednje jer V i M ne znaju
lipa mi Manare papari plinive, umetke i sve riječi, I najsigurniji
5 melostrofa
12. O pjesmi Paval je Anu na pir zval
Paval je Anu na pir zvanal V + I, polukantaju, preniska intonacija
Ivić govori o načinu kanta ove pjesme, o težini, o miješanju izvedbe od različitih pjevača.
13. Lusmarine moj zeleni V + I + M, polukantaju
1 melostrofa, M: Ni dobro.
14. Dobrinj je bili grad SVI, V - 1. gl, ostali - 2. gl., OK, kašalj pri kraju
5 melostrofa solidno
15. Dobrinj je bili grad V + D, za 3/4
- komentari o načinu kanta
K njemu se ne more D + V, bolje
- komentari o načinu kanta
U njem su divojke D + M, za 4
16. Hvalila se, ajme, hvalila se lipa Jele mlada SVI, V - 1. gl, ostali 2- gi, OK
5 melostrofa (napjev od Peteh piva)
17. Pojila je nevestica prvi večerak V + M + I, OK
(Redun, redun, redica)
na početku još neki razgovaraju, ali se slože
V: To se tako /re/ naokolo, dok se ne napiju. (pirna, kanta se na zdravicu)
Na kraju se kanta: Napij mi se, društvo moje. Pij ga društvo, ?tvoje je?.
18. Ne znaju da se mantinjada kantala.
19. O pjesmi Naranđa se vetru moli. Dražen čuo da je to puntarska. I: To su kantali svi.
Naranđana se:/ vetru moli V polukanta,
I je kritizira: To ni naša nota.V: Ma ne, ja provujen.
Naranđa se vetru moli svo troje polukanta, samo početak
- na napjev od Popuhnul je tihi vetar
20. Podsjećam ih na pjesme iz Štefanićeve zbirke.
21. O pjesmi Prostite susedi
Prostite, susedi, :/ da vas probudimo V + I, polukantaju
mijenjaju intonacije; nisu zadovoljni; komentari o izvedbi;
22. Va ono vrime V + I + M, u poč. još pričaju,
loš početak, onda se snalaze, malo se vuku u kantu, što i sami kasnije komentiraju
4 melostrofe; Dražen kritizira Vesnu kako rasteže u kantu.
23. O pjesmama koj se u određenim dijelovima kantaju brže i polakše, ovisno o takstu.
Primjer pjesme U Dobrinju koja se sve više rasteže tijekom izvedbe.
24. Procvale su rože ini fijole, ma, V + I + M tiše, OK
(U Dobrinju milo zvonini zvone)
Imali su namjeru pokazati kako se pjesme usporurje prilikom izvedbe, što baš nije jako vidljivo.
25. Tarankanje polke V kratko
D priča o ploči kako su one koji su snimani sopli usporeni veros, čime se dobije polka. (V. i dalje taranka) D detaljnije priča o tome kako su bili ograničeni vremenom i kada su obrnuli pri svirci su morali završiti snimanje. I danas nitko ne zna kako ide dalje.
26. Podsjećam ih dalje na pjesme iz Štefanićeve zbirke.
27. Cviće mi polje pokrilo V počinje, proba
Cviće mi polje pokrilo V + I, M potiho, osrednje
4 melostrofe, razgovor između melostrofa; spavate ili spavati;
I: To je jako lahka nota. To moreš kantat tri dani.
28. Dalje čitam početne stihove iz Štefanićeve zbirke.
29. Ča je more M pjeva 1 melostrofu
M: To znaš na pjesmu. To se kanta ovako, pjeva više.
30. Da ne bi ljubavi svita ne bi bilo M potiho pjeva 1 melostrofu
M. To se pjeva. I: Ma da, ali to se i kanta. (Ne može se sjetiti note na koju se kanta.)
31. Divojka je divojku rodila, pokušavaju se sjetiti note
V: Kako re ta? M: Sve na isti način. I: Ma to su ti besedi, govorin ti, besedi... imaš more besed ke se kantaju na iste note.
32. Divoj, divojka je ruže zalivala V + I + M, u početku nesigurno, kasnije sigurnije; 2 melostrofe; Ivić govori o razlikama u načinu kanta, zavijucima (ukrasima i prohodnim tonovima prema gore i dolje) što razlikuje slične note.
33. Dalje čitam početne stihove iz Štefanićeve zbirke.
Jelenina mako, kadi ti je Jele - to su Gostinjčari kantali najviše, PITATI
Jelenina mako, ma, Jelenina majko I kanta na pol glasa
Turne moj - omišaljska
Oj turne, turne moj I kanta samo početak
Dalje čitam stihove iz Š. zbirke.
Križ teče po nebu - koledva, ne znaju. I: Ovi ki nisu znali kantat su koledvali.
M: Jer je to bilo lakše. I: Aš to je bilo društveno, redimo, to je bilo društveno. Jer, naš pokojni stari je reko da ki će bit dobar sopoc, i ki će bit dobar kantur, da ne smi imit preju va uhu. (Preja od vune ono delano...)
34. Pričaju o svom rodu - svi su kantali.
35. Zrasal mi je zelen bor I: To je isto lipa nota i lohka. Svi su ju kantali.
Zrasal mi je zelen bor V + I + M, kantaju na pol glasa
(Pitam ih zašto na pol glasa kantaju.) M: Isprobavamo.
Druga melostrofa - sigurnije i glasnije
Kritika Pavačića.
36. Šetala se Jelica i Ive svo četvoro, OK
4 melostrofe
37. Dalje kritika Pavačića - ne zna zapisat u note, ima preoštar glas, loše sope, dobar promotor.
TRAJANJE: 1H 25M
* Detaljnije usp. Ruža Bonifačić: Tradicijsko pjevanje i kazivanja s otoka Krka: Područja Dobrinjštine i Šotoventa, Zagreb 2007., IEF rkp. 1909.