Institut za etnologiju i folkloristiku - Zagreb
F O N O T E K A
BROJ VRPCE SNIMILI RKP. ZBIRKA 1909 DAT walkman
3453 Ruža Bonifačić i Damir Kremenić
RED BR. PODATAK O SNIMKU PJEVAČ, KAZIVAČ VRIJEME I MJESTO SN.
TRADICIJSKA VOKALNA GLAZBA OTOKA KRKA*
DOBRINJ, 15.10.2006. MARIJA FUGOŠIĆ rođ. JAKOMINIĆ nad. KUNDICA, (Pariz, 1927), majka iz Gostinjca, otac iz Sv. Vida, udala se u Dobrinj
NEVENKA URAVIĆ, rođ. TRUBIĆ nad. NADALIĆEVA (Gostinjac, 1930.)
IVAN (IVE) PAVAČIĆ nad. po ocu JECALIĆEV (JECALIĆ) (Gostinjac, 1936), po majci ŠIMIĆ
1. Marija govori o svojoj maloj etnografskoj zbirci;
2. Nevenka pita za bat, opisuje ga, i govori čemu je koristio;
3. O pjesmi Smi, smi smiljaniću - kratko;
4. Dalje ispitujem o pjesmama iz Štefanićeve zbirke ("Dobrinjska pjesmarica"):
Ivan zna za Tri krat je peteh pel, snimio u Omišlju, ljudi su se ženili i "nota se je selila";
5. Nevenka govori o Sužancima kao dobrim kanturima i o kanturima iz Šila (Vesna Dunato, Marica Radivoj, Ivan Kirinčić);
6. PRESLUŠAVANJE I KOMENTIRANJE KASETE-UPITNIKA: PRIMJER CVIĆE MI POLJE POKRILO u više varijanti
Cviće mi polje sprekrilo (1/1 Punat)
7. Pripremaju se za pjesmu U Dobrinju milo zvoni zvone
Marija: Ali U Dobrinju je jako teško kantat, jer to gre dosta visoko.I onda jako se ti napinješ. U Dobrinju - tri put, ali dva? Koliko se ponovi? Ive: Tri. M: Ja osjetin danas... pred dvajset let je bilo drugo, a sada je drugo. Prije je bilo brez prestanka kantat, a sada se zapušeš.
Ive o kantu u Puntu (jednostavniji) i u Dobrinju (ukrašeniji, melodičniji). O mlađim i starijim naseljima. O pjevanju Rada žica Mikulina;
8. Cviće (1/2, Vrbnik) - slušanje i komentari
9. Cviće mi polje pokrilo Ive + Marija, početak
10. Cviće mi (1/3, Vrbnik) - slušanje i komentari;
11. Sama mi stazica jostalaj (1/4, Baška) - slušanje i komentiranje
O Fučiću koji je slušao njihovu misu i rekao im: "Da li ste vi svjesni koje vi blago imate, da nema cijeli svijet?" "Naučit se more i sost i pjevat, ali kanot ne more. To ne more niki drugi. To mora srast s vami.". O uvjerenju da čovjek mora srast s kantom.
12. Dojdi mi, dragić moj navečer (1/6, Punat) - slušanje i komentari
13. U Dobrinju milo zvononi zvone Ive + Marija, OK, nije snimljeno od poč.
dvije melostrofe
komentari o zvonini zvone, zvononi zvone...
14. Cviće mi polje pokriloj Ive + Marija, OK
jedna melostrofa, dalje tekst, pa druga melostrofa (isti glas kantaju),
ponovo Sama mi stazica ostala Ive + Nevenka, osrednje
(Nevenka ostala u prvom glasu, pa je Ive moral poć u drugi glas; tako kantaju Vesna i Dražen Dunato)
DALJE PRESLUŠAVANJE I KOMENTIRANJE KASETE: 2. PRIMJER KAD SE JE HĆERČICA
15. Kada se je hćerčica odi majke dilila (2/1, Punat)
- komentiraju Marija, Nevenka, Ive; o načinu kanta pjesme U Dobrinju
16. Kad se je hćerčica (2/1, Vrbnik) - slušanje i komentari;
17. Kada se je hćerčica (2/3, Punat)
Marija, Nevenka, Ive komentiraju primjer;
18. Kad se je hćerčica (2/4, Punat)
Nevenka i Ive komentiraju;
19. Kad se je hćerčica (2/5, Dobrinj)
Nevenka se ne prepoznaje u primjeru, misli da Marija kanta; Ive se odmah prepoznaje; N: "Čovjek svoj glas teško prepozna". Ive detaljnije analizira način kanta.
- ponovno preslušavanje istog primjera;
20. Kad se je hćerčica (2/6, Kornić)
svo troje komentira;
21. Kad se je hćerčica (2/7, Stara Baška)
Marija i Ive komentiraju (Nevenka je morala otići), Komentari o Šetalu kao prilagodljivom sopcu i kanturu.
TRAJANJE: 1H 21M
* Detaljnije usp. Ruža Bonifačić: Tradicijsko pjevanje i kazivanja s otoka Krka: Područja Dobrinjštine i Šotoventa, Zagreb 2007., IEF rkp. 1909.