Institut za etnologiju i folkloristiku - Zagreb*
F O N O T E K A
___________________________________________________________________________
BROJ VRPCE SNIMILA RKP. ZBIRKA DAT walkman
2880 Ruža Bonifačić
___________________________________________________________________________
RED BR. PODATAK O SNIMKU PJEVAČ, KAZIVAČ VRIJEME I MJESTO SN. ________________________________________________________________
TRADICIJSKO PJEVANJE I KAZIVANJA NA OTOKU KRKU
OMIŠALJ 23.10.1997.
JELKA SORMILIĆ r. PETRIŠ (Omišalj)
ANTON SORMILIĆ, suprug (Milovčići)
1. O koledvi u Malinskoj 88. na 89.; o pridošlicama koji tu ne sudjeluju; uključena sva mjesta, Jelkin muž iz Malinske i zato su organizatori htjeli da sudjelujuju i oni koji su iz M. a negdje drugdje žive;
2. Detaljniji opis (prvo Jelka pa suprug kazuje) - o kralju i kraljici, organizaciji,
obilaženju 18 sela u Dubašnici; o fešti, o dijeljenju sirotinji od hrane koja se skupila, fešta 2-3 dana. Te godine bilo oko 500 parova, slavilo u hotelu "Haludovo"on nije pjevao, nosio košaru za darove
3. Nemaju istu kantu , Jelka recitira kako na omišaljsku varijantu Dubašljani dodaju još le-le-le, u noti je mala razlika
4. Puno godina se nije održavalo, obnovili u 72. na 73.; može se sudjelovat kao muž i žena
5. O koledvi u Omišlju (kraća pauza) prva bila 76-77-78, nisu sudjelovali jer su živjeli u Milovčićima - ne zna točno, bilo oko 50-ak ili više ljudi; poslije je bila na koledvama u Omišlju; u predzadnjoj njezina kćer bila najmlađa (bira se najstariji i najmlađi); dalje detaljniji opis
6. Kako ju zovu da pjeva po domaću kad je hitno trebaju, a u Ameriku ju nisu zvali; žali se na društvo "Ive Jurjević" koje vodi Ilijić; o nošnjama
7. Kad se uspoređuje s drugim običajima u Omišlju je skoro sve propalo; to treba vježbati; sve na silu
8. O učiteljima koji su ih učili plesati, nabraja imena; sad su to prepustili mladim učiteljicama, međutim to ne ide baš; o izbjeglicama za koje su neki da plešu, a neki drugi ne; jer ona npr. ima po rodu smisla; ovo sve nema smisla, oni idu na festivale, i mladi se odmah presvuku u obična odijela - to pokazuje koliko cijene
tradiciju; Jelka i muž plešu na domaćim festivalima gdje se treba dobro pokazat a kada putuju van plešu drugi
9. Uvijek su govoreli da su Omišjani najbolji tencuri a Dobrinjci kanturi; o nošnji koju nose udate a koju djevojke, što se više ne štuje
10. Kad je njezina mat plesala, plesalo se cijeli dan; kako se nekad vrednovala nošnja, a kako danas ne
11. O pridošlicama (Omišjanima koji su ivan O.) koji izvana dodju da zastupaju koledvu, Jelka protiv toga
12. O Jelkinom piru
U Omišlju se zasvira mantinjada samo kad dođu po mladu, do crkve se ne svira, onda iza toga se svira i na placi; o običaju pregovaranja s mladom što oni nisu imali; o krćerkinom piru, uspoređuje Jelka sa svojim
13. O zboru "Ive Jurjević", kako su počeli sudjelovati, nije mogla zbog djece
* Istraživanje i snimanje sufinancirala je Turistička zajednica Omišalj-Njivice.